Zapachy jako klucze do innych światów…

Pisalam juz kiedys o zapachach, o tym jak niesamowite odczucia i wspomnienia potrafia we mnie wyzwalac, np. zapach kwitnacych wiosna drzew, albo jablek jesienia.. Pisalam o tym, ze zapachy sa niczym klucze otwierajace przede mna drzwi do innych wymiarow, rownoleglych swiatow, a takze przeszlosci.. niemal zywej… To wlasnie dzieki zapachom niejeden raz odbylam podroz w czasie, takze do okresu dziecinstwa… Pamietam tez zapachy, ktore odkrywalam w Gaja Garden.. niekiedy byly to prawdziwe bukiety zapachowe stworzone przez sama Nature, np. zapach kwitnacego jasminu cudowie przenikajacy sie z zapachem poziomek..

och,  jak bardzo zauroczyla mnie wtedy ta kompozycja.. Niesamowitym odkryciem byl tez dla mnie zapach pachnacego sloncem i zyciem Slonecznika..  cudowny zapach i doswiadczenie.. A dzisiaj z samego rana w Esperanzie poczulam  zapach, ktorego wciaz nie moge jakos skojarzyc.. dziwny, dziki i bardzo tajemniczy… Troche podobny do tego ktory poczulam jakis czas temu stojac gdzies przy drodze z Marrakeszu prowadzacej w gory Atlas, na ‘krysztalowy szlak”. Zapachy Andaluzji… czuje, ze ten zapach chce mnie dokads zaprowadzic, a wiec otwieram skrzydla gotowa do lotu..

flow

znalazlam tez bardzo ciekawy artykul:

Zapachy czujemy “kwantowo”

i przypomnialy mi sie tez slowa pewnej mlodej mamy, ktora w przepiekny sposob pisala o tym, ze dla niej najcudowniejszym zapachem na swiecie jest zapach jej dzieciatka i jako mama potwierdzam..

i jeszcze dodam, ze z zapachami wiaze sie tez zjawisko synestezji, przypomne moze wkrotce troszke moich doswiadczen..

cdn..

Advertisements

3 thoughts on “Zapachy jako klucze do innych światów…

  1. Jeśli chodzi o mnie, to największe odczucia mam w przypadku zapachów wód perfumowanych. Najbardziej lubię zapachy z nutami kwiatowymi. Używam różnych marek ale najczęściej avon.

    1. Avon jest naprawdę OK… Kupiłam z kilkanaście produktów tej marki i byłam z nich naprawdę zadowolona, najbardziej z pewnego peelingu do ciała z serii SPA… W tamtym roku ucieszyła mnie też bardzo wiadomość, że AVON wypuścił serię kosmetyków wegańskich… Brawo 🙂 Dodam, że mimo iż jestem minimalistką to lubię kosmetyki naprawdę dobre i jak najbardziej naturalne, a więc ideologicznie odpowiada mi choćby Yves Rocher, choć numer jeden to dla mnie po prostu OLEJ ARGANOWY… Co zaś do zapachów to świetnym pomysłem Avonu są właśnie te perfumowane wody o zapachach natury, np słonecznika i w takiej nucie zapachowej słonecznie pozdrawiam 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s