Naturalne oleje roślinne w mojej kosmetyczce i kuchni

Zacznę od tego, że do pielęgnacji ciała nie używam żadnych kremów, a tylko i wyłącznie naturalne oleje roślinne.. Oleje takie doskonale nawilżają i odżywiają skórę, przywracają jej równowagę i inicjują naturalne procesy naprawcze. Działają ochronnie oraz przeciwdziałają przedwczesnemu starzeniu się skóry…

Olejek Migdałowy

Nadaje się do każdego rodzaju skóry, rozprowadzony nie daje efektu ciężkości, jest dobrze wchłaniany. Polecany szczególnie do pielęgnacji skóry dziecka jako że jest bardzo łagodny, nie drażni, uspokaja…

8-1024x1016 bb

szybciutko się wchłania i ma bardzo przyjemny zapach… jest też moim ulubionym olejkiem do masażu…

uwielbiam też zapach kwitnących migdałów, które kwitną właśnie teraz

Kwitnące Migdały

Olej Arganowy

O cudownych właściwościach oleju arganowego pisałam w notce..

Płynne Złoto Berberów

argan-oil 4

http://moroccanarganoil.dk/

Jest naprawdę niesamowity, mimo iż niekoniecznie najładniej pachnie, choć z drugiej strony w jego zapachu jest coś rdzennego, dzikiego, a także zmysłowego… W każdym bądź razie ze skórą czyni prawdziwe cuda! Co istotne wypróbowałam kilka olejków różnych firm i najlepszy okazał się zwykły kuchenny olej zakupiony jeszcze w Marrakeshu, a kupiłam go w momencie kiedy nie miałam jeszcze prawie żadnego pojęcia o tym jak powstaje i jak działa.. Zainteresowałam się tym jednak po tym gdy się przekonałam jaki to skarb dla skóry.. Olej arganowy jest też rewelacyjną odżywką do włosów, ja go stosuję od czasu do czasu na same końcóweczki, które lubią się przesuszać i włosy po takiej bardzo prostej terapii nabierają niesamowitej wprost żywotności…

Inne oleje roślinne, które szczególnie sobie cenię i które regularnie stosuję to

Olej z awokado

który w magiczny wręcz sposób czyni skórę gładką i niesamowicie aksamitną i to zaraz po nałożeniu go, choć jest bardzo tłusty i trzeba cierpliwie odczekać, aby się całkowicie wchłonął, ale czas ten można przecież wykorzystać np. na medytację… Olej, którego właśnie używam został wytworzony w mojej okolicy (Frigiliana) gdzie owoce awokado rosną niemal wszędzie i to przez cały rok!

4845765-olej-z-awokado-643-482

***

NATURALNE OLEJE ROŚLINNE W MOJEJ KUCHNI

Podstawa to dla mnie dobra

oliwa z oliwek

olive-oil

oraz świeże owoce awokado, które świetnie się sprawdza w roli smarowidła..

W sumie od lat unikam masła i margaryny… no i samego pieczywa też jadam raczej niewiele… w ogóle nie lubię się przejadać, a często do zaspokojenia głodu wystarcza mi sam zapach… Chyba w ogóle mało myślę o jedzeniu;) Cieszę się jednak, że mogę mieszkać w miejscu gdzie owoce rosną dosłownie przez cały rok… Choćby oliwki, migdały, czy awokado, które wprost kocham.. choć podobno tu w Andaluzji można spotkać także typowe dla Maroka dziko rosnące Arganie Żelazne, z których wytwarza się właśnie Płynne Złoto Berberów czyli argan… nie stosuję go jednak w kuchni, a tylko w celach kosmetycznych.. i nawet slodka paste arganowa ktora przywiozlam z Maroka uzylam jako scrub do ciala – zamiast smarowidla na kanapki.. po prostu tak mi podpowiedziala wlasna intuicja i mysle, ze sie nie pomylila – po prostu rewelacja!

W sprzedaży jest obecny cały ogrom przeróżnych olejków, które są :

W 100% NATURALNE..

NIE testowane na ZWIERZĘTACH…

Wolne od parafiny, parabenów, barwników..

ODPOWIEDNIE dla WEGETARIAN I WEGAN…

czyli takie jakie preferuję, np

Olejek do masażu różany

Olejek_do_Masa___4ebbe28160a251

o olejku różanym na stronie

http://greenskin.pl/sklep/olejek-do-masazu-rozany/

ach, uwielbiam kąpiel w świeżo opadniętych płatkach róży, a także kąpiel w różanym zapachu….

Jedną z bardziej znanych i popularnych firm oferujących tego typu kometyki jest

Yves Rocher

 poza tym wiele innych i sadze, ze jak na te chwile naprawde jest w czym wybierac

🙂

10 june 2015

OLEJEK WENUS

olejek-wenus

Klaudyna Hebda

ahhh

https://gajagarden.wordpress.com/2015/06/10/olejek-wenus/

update

december 2015

Olej z Nagietka Lekarskiego

Olejek Migdałowy

update

august 2016

Olej Kokosowy – dla mamy i dziecka

cdn…

Bewaren

5 thoughts on “Naturalne oleje roślinne w mojej kosmetyczce i kuchni

    1. Naprawde warto.. dla mnie w tej chwili numer jeden to olej kokosowy.. druga pozycja to olej arganowy, oliwa z oliwek, olejek mogdalowy i z nagietka – doskonaly zwlaszcza dla dziecka.. i naprawde warto sprobowac kokosa.. po prostu rewelacja… Piekna bizuteria.. pozdrawiam 🙂

Leave a Reply

