Poczatek Lata w Hollylandii

∼♥∼

Poczatek Lata w Hollylandii

Zaczal sie od wielkiej ulewy..doslownie.. jakby nie deszcz, a cala podniebna rzeka zaczela sie w jednej chwili wylewac na Ziemie.. ale dzis.. znow wyszlo sloneczko.. i zrobilo sie tak milusio i przede wszystkim cieplusio.. Postanowilam wiec skorzystac z tej wspanialej okazji i wsiasc na rower.. let’s go.. i tak sobie przejechalam z dobry kawalek… kilometrow – rzecz jasna – nie liczac.. wazne, ze bylo naprawde milo… Po drodze zauroczyly mnie miedzy innymi rosnace na poboczu kwiaty wczesnego lata – dzikie margarytki i rownie dziki slaz.. a do tego zapach dzikiego bzu.. po prostu – magija.. zawsze lubilam zapach dzikiego bzu, ale nigdy az tak.. po prostu w tej chwili jest to moj ulubiony zapach tego swiata.. Moja uwage zwrocily tez bujne kepki rozkwitlej w pelni szalwii omszonej.. z tego co zauwazylam cieszacej sie duza popularnoscia w tutejszych ogrodach..

lavender-girl-324043

I pamietam jak wlasnie ta szalwia – Salwia Nemorosa – zakwitla po raz pierwszy w Gaja Garden i jak robila wtedy prawdziwa furore.. cudownie komponujac sie z reszta roslin w ogrodzie, chocby z herbacianymi rozami, czy ziolami, w tym Lebiodka, czy Szalwia Lekarska.. Zwrocilam tez uwage na zapach, ktory rowniez odkrylam kiedys w Gaja Garden.. wydzielany przez taka mala i niby niepozorna roslinke, kwitnaca delikatnie na bialo.. wrecz efemerycznie… ale co za zapach! do tej pory nie wiem co to za roslinka, tzn. jak sie oficjalnie nazywa, a wiec nazywam ja po swojemu – slodka dzika miodunka, bojest naprawde honey and sweet.. choc zaznaczam, ze z prawdziwa miodunka w rzeczywistosci niewiele ma wspolnego.. ale zapach po prostu – czysty miod.. Na moment zwrocil tez moja uwage intesywny zapach cytrynowy, choc o dziwo dobiegajacy… ze stadniny koni… Nie wiem skad taki zapach, bo z reguly  stadniny pachna zdecydowanie inaczej.. ale moze to jakas nowa konska rasa.. moze – cytrynowego pegaza.. haha.. i w sumie fajnie by bylo gdyby wszystkie odchody pachnialy w taki sposob – cytrynowo, albo ogolnie owocowo – kwiatowo

🙂

A na obrzezu lasu – widok jak z bajki- kwitnaca naparstnica, a dokladniej – cale naparstnicowe lany.. ahh… tylko.. gdzie jest moj aparat?!! tak wiec jesli tylko pogoda dopisze – wracam tam jutro.. I tak podsumowujac moj poczatek lata w Hollylandi… nie rozni sie on jakos specjalnie od poczatku lata w Polsce.. Krajobraz tez jest generalnie bardzo podobny, choc bardziej plaski, ale przynajmniej tu gdzie mieszkam bardzo zalesiony i ogolnie zielony.. Zdecydowanie bardziej niz krajobraz rozni sie jednak od polskiej holenderska architektura.. przy czym ta druga wydaje sie – moim zdaniem – ciekawsza, a przede wszystkim harmonijniej wtopiona w nature.. Zreszta tak jak juz pisalam Holendrzy maja prawdziwego bzika na punkcie ekologii, czy wszystkiego co organiczne.. co widac szczegolnie na holenderskiej wsi.. Holenderska kuchania tez sie jakos specjalnie od polskiej nie rozni, choc moze wciaz jeszcze zbyt slabo ja poznalam.. w kazdym badz razie jak dla mnie to bardzo podobna kuchnia do tej, ktora byla popularna w domu mojej babci (Polska, Kaszuby, Polwysep Helski).. Ogromnie zroznicowane sa natomiast jezyki.. Holenderski to jakby mix angielskiego i niemieckiego i choc brzmi bardziej jak niemiecki to wiecej slow jest podobnych do angielskiego.. przynajmniej w moim odbiorze – ewidentnie.. np. lato to – zomer.. sama na te chwile jestem w trakcie nauki niderlandzkiego, choc przyznam, ze nie jest to latwy jezyk… hihi.. mamy nawet z Ra duzo zabawy w trakcie naszej jezykowej wymiany, choc glowny jezyk w ktorym poki co sie komunikujemy to angielski.. I na tym zakoncze moj Status Summer in Hollyland, haha.. sloneczko wciaz fajnie swieci.. no to pozdrawiam slonecznie

img71

Livia

🙂

Advertisements

One thought on “Poczatek Lata w Hollylandii

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s