Krotka Podroz nad Morze Polnocne

***

Wczoraj wraz z Ra spedzilismy dzien nad morzem polnocnym.. przy okazji odwiedzin w Hadze.. pogoda niezbyt specjalna, ale dzieki temu na jednej z najbardziej popularnych plaz Holandii nie bylo zbyt tlumnie.. nigdy nie lubilam zatloczonych plaz.. preferujac zawsze najbardziej te kameralne i jak najbardziej dzikie.. moja ulubiona plaza w hiszpani byla Plaha del Maro.. Przede wszystkim cieszylismy sie z Ra, ze wreszcie moglismy wspolnie odwiedzic Morze Polnocne w niesamowity sposob zwiazane z historia Jezusa Sanandy i Sanada Gate..

Noordzee

i juz na samym poczatku znalazlam w piasku malenkiego sand dolara czyli dolara piaskowego.. to pierwszy sand dollar znaleziony przeze mnie w zyciu.. jest naprawde mini mini.. przywiozlam go do domu wraz z odrobinka piasku i kilkoma muszelkami… ot – na szczescie.. jest bardzo podobny do tego na ponizszym zdjeciu:

22accbd1ba6d52da236ac747da22f756

photo by pixelmama

na polskiej Wikipedii nie znalazlam zadnej informacji na temat tego morskiego stworzonka, ale na angielskiej calkiem spore info, w tym cos szczegolnie ciekawego:

A variety of imaginative associations have been made by idle beachcombers who run across the bleached skeletons of dead sand dollars. The tests are sometimes said to represent coins lost by mermaids or the people of Atlantis

https://en.wikipedia.org/wiki/Sand_dollar

a to troszke zdjec znad porza tego dnia:

DSCF6840aa2

 na zdjeciach widac tez moj nowy kamien faraonow od Ady, ktory zabralam tego dnia ze soba do Hagi.. samo wejscie na plaze i molo skojarzylo mi sie i to dosc mocno z Brighton w UK.. i juz na zakonczenie piekne lilie, dziko porastajace nadmorskie diuny.. jak na Holandie prawdziwe gory..

DSCF6988

p.s

przy okazji w tym morski temacie, ktory za posrednictwem malenkiego sand dollara polaczyl mi sie z Atlantis przypomne jedna z moich wczesniejszych notek, byc moze kogos zainteresuje ta historia;

O Węgorzach z Atlantydy

UPDATE

a to moj sand dolarek

DSCF7044d

na okladce holenderskiego magazynu

HAPPINEZ

livia

🙂

Bewaren

Advertisements

5 thoughts on “Krotka Podroz nad Morze Polnocne

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s