Soja po grecku – pyszna i zdrowa

Do notki

Swieta bez okrucienstwa

https://gajagarden.wordpress.com/2015/12/07/swieta-bez-okrucienstwa/

dodalam wreszcie obiecany przepis na tzw. rybe bez ryby, czyli soje po grecku

Jako ze swieta BN obchodza przeciez nie tylko ludzie wierzacy, a w jakims stopniu niemal wszyscy, no powiedzmy wiekszosc z nas… specjalnie tez na ten cel – swiat bez okrucienstwa – przygotowalam pyszna wege potrawe, majaca stanowic alternatywe dla tzw ryby po grecku, swiatecznego dania bardzo popularnego w moim rodzinnym domu.. i jak sie okazalo to byl prawdziwy strzal w dziesiatke! zamiast ryby,  czy konkretnie umeczonego karpia – soja w marchewce i pomidorach.. z dodatkiem duzej ilosci zdrowego pora i aromatycznych ziol… po prostu mniam..  alternatywa naprawde pyszna, etyczna i zdrowa..

SOJA PO GRECKU

Składniki:

Kotlety sojowe (500 gram), olej do smażenia, panierka (moze byc zwykla maka), 2 kg. marchwi, por (koniecznie!), koncentrat pomidorowy, lub gotowy sos – najlepiej slodko kwasny… przyprawy, sol, pieprz, lub gotowa vege jarzynka, koniecznie ziola prowansalskie i natka pietruszki do dekoracji – ewentualnie

Czas przygotowania

okolo 60 minut

Sposób przyrządzania

Kotlety sojowe gotujemy a nastepnie przyrzadzamy wg. przepisu podanego na opakowaniu. Po ostygnięciu kroimy w kostke. Marchewkę ucieramy na tarce i gotujemy w małej ilości wody (sos nie może pływać, musi być zbity), dodajemy przecier pomidorowy, lub gotowy slodko kwasny sos..  nastepnie przyprawy wg uznania, nie zapominajac o prowansalskich ziolach. Wkładamy do jednego naczynia pokrojone kawałki kotletów i zalewamy gęstym sosem. Na zakończenie dorzucamy sporą ilość pokrojonego drobno pora (moim zdaniem nadaje tej potrawie znacznie ciekawszego smaku niz niezawodna w wielu innych przypadkach cebula) i wszystko ze soba delikatnie mieszamy. Potrawę odstawiamy na kilka godzin i podajemy na zimno. Opcjonalnie dekorujemy natką pietruszki, pociętym w krążki porem, lub wg uznania

Dobrze przyrzadzona Soja po Grecku powinna miec slodko kwasny smak z dobrze uwypuklona nutka ziol prowansalskich, w sklad ktorych wchodza takie rosliny zielne jak: rozmaryn, bazylia, tymianek, szałwia lekarska, mięta pieprzowa, cząber ogrodowy, lebiodka i majeranek.  

przepisy_img.html

Smacznego!

🙂

livia 

Advertisements

2 thoughts on “Soja po grecku – pyszna i zdrowa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s